Sivut

14.8.2017

Valepalmikkoa ja raitoja

Moikka! Tällä kertaa syntyi aivan erilaiset sukat, kuin mitä aloittaessa olin suunnittelut. Tarkoituksena oli tehdä itselle sukat, joissa olisi valepalmikkoa ja joihin käyttäisin ostamaani uutta Novita Polaris lankaa. Ajattelin kerrankin tehdä ohjeen mukaan jotain. Monessa eri valepalmikko ohjeessa oli laitettu 50 silmukkaa aloitukseen, kun oli tehty Seitsemän veljestä langasta. Olisi vain pitänyt uskoa että monet, monet ohjeet eivät minulle sovellu, sillä minulla on suhteellisen tiukka käsiala.. kun olin valepalmikko resorin tehnyt ja koitin sitä jalkaani huomasin, että eihän se mene edes kantapään yli. Koska en pidä yhtään purkamisesta, päätin tehdä pienempi jalkaiselle sukat.

Rupesin kaivamaan lankavarastoani ja sieltä löytyi vanhaa Seitsemän veljestä lankaa pieni kerä, joten päätin käyttää sen pois. Näin syntyi raitasukat, valepalmikolla ja satiininauhoilla. Vaikka näistä sukista ei tullut sellaiset kuin alunperin olin suunnitellut, niin näistä tuli silti oikein kivat.







Lanka: Novita Seitsemän veljestä
Puikot: 3,5 mm
Koko: 34-35 

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille! 

-Essi 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti